Сучасні пластикові буї
Практика використання металевих буїв, при багатьох їх позитивних якостях, показала, що вони мають і значні недоліки, а саме – швидко вигоряють на сонці, іржавіють, мають велику вагу, що значно утруднює їх обслуговування. Для підтримання необхідної інтенсивності забарвлення буїв їх необхідно 2-3 рази на рік фарбувати, а це – додаткові витрати, у тому числі й моторесурсу плавзасобів. Усе це змусило перейти на використання більш економічних і довговічніших пластикових буїв.
Вітчизняний буй морський льодовий пластиковий стовпоподібний світний (БМЛПСС)
Названий вище буй призначається для огородження морських навігаційних небезпек, позначення бровок каналів, сторін фарватерів і рекомендованих шляхів, меж полігонів, зон розподілу руху суден, трас підводних кабелів, районів якірних стоянок, а також інших ліній і точок у водах Чорного та Азовського морів зони відповідальності України.
Основною відмінністю БМЛПСС є використання при виготовленні більшості його корпусних деталей кольорового пластику, в тому числі несучої піни, що робить його більш зручним і вигідним порівняно з металевими аналогами середніх морських льодових буїв.
Від них він відрізняється:
- низькими ваговими характеристиками;
- здатністю зберігати задані навігаційні колірні характеристики протягом усього терміну експлуатації;
- високою стійкістю (завдяки пластику) до впливу морського середовища, відсутністю процесів корозії;
- простотою в експлуатації, обслуговуванні та при ремонтно-відновлювальних роботах безпосередньо в морі;
- низькими економічними показниками у загальному обслуговуванні.
Для виготовлення корпусних деталей БМЛПСС використовується поліетилен низького тиску. Несучий пенал виготовляється зі стандартної водонапірної поліетиленової труби з поліетиленовим герметичним дном унизу та упором зверху. На пенал нанизуються поплавки, виконані методом ротаційного лиття, із заданою колірною характеристикою надводної частини буя. Нижній поплавок (чорного кольору) заповнюється пінополіуретаном.
Під нижнім поплавком монтуються баластні кільця, між якими розміщується баластно якірний рим. Баластні кільця стискаються фіксатором. Можливість установлення баластно-якірного риму між тими чи іншими суміжними кільцями дозволяє компенсувати відхилення осі буя від вертикалі, спричинене дією течії або вітрового навантаження різної сили.
У верхній частині буя розміщується радіолокаційний відбивач, а безпосередньо торець герметично закривається кришкою (якщо буй не світний), або перехідною платою для закріплювання світлооптичного апарату того чи іншого типу (якщо буй світний).
Для захисту світлооптичних апаратів від механічного пошкодження, а також впливу морського середовища БМЛПСС може доукомплектовуватися протиударними прозорими ковпаками з полікарбонату і льодовим огородженням з посадковим місцем для встановлення топової фігури.
Держгідрографія накопичуючи досвід експлуатації пластикових буїв постійно вдосконалює їх конструкцію та розробляє нові модифікації.